fredag den 14. november 2014

Jyder over broen..

Jeg er stukket af til Sjælland. 
Det er jo altid lidt sjovt for en jyde at krydse Storebælt og opdage, at sproget ændrer sig markant..
Tempoet også, for jeg nåede ikke engang ind i Korsør, før en sjællandsk chauffør rullede vinduet ned og skreg "flyt så røven kedelige jyde...!" Jamen, tak for det og velkommen til Sjælland! Jeg troede egentlig, ikke jeg havde taget traktoren med..


Mit første stop var Produktionsskolen i Korsør. Her mødte jeg min søde veninde Kit, som i jo kender fra ArtAcademy.dk. Kit er leder for Ide og Form, det kreative værksted på skolen, og hun viste mig rundt. 

De har egen butik, hvor eleverne producerer og sælger kunsthåndværk, tasker, lys og, ja lige nu, juledekorationer. En meget smuk hule dukkede op, dernede på havnen. 

Der blev råbt "Kit, Kit Kit" fra alle hjørner. Ingen tvivl om at hun er populær, den kreative lærerinde. 

En af de dejlige projekter Kit havde lavet med eleverne var disse søde juleikoner. Jeg fik lov at filme processen, og den kan du se på Art Academys medlems side i December måned. 

Efter Korsør forsatte turen til Sorø, nu med Hondaens 150hk helt sparket i bund... Gider ikke kaldes kedelig jyde...

Der er julemarked på Korsør Produktions skole 22-23 november kl 11-15








Ingen kommentarer:

Send en kommentar