mandag den 2. januar 2017

I vinterhi...

Jeg burde i alt fald gå i vinterhi,  når stormen suser om ørerne, og man kan sidde og høre hvordan drivhusglasset splintres rundt på terrassen.

Jeg skriver i stedet på min bog! Glæder mig over de smukke fotos fra i sommer, mens jeg forklarer hvordan man tegner et blad, en stængel og en frøstand. 

Langsomt tager bogen form. 
Kapitlerne udvikler sig. jeg skriver, sletter, skriver om og prøver igen. Hvad skal med ? hvad skal skrottes? hvad er vigtigt, og hvad er unødig fyld? 
Alt er jo vigtig.. især her om vinteren, når man savner hver eneste blomst i haven. 


Nu er afsnittene om tegning af blomster på plads. Afsnittet om  akryl maleri trin for trin af enkelte blomster er både malet - og filmet, til de af jer som gerne vil følge malerierne på skærmen. 




Og nu er datoen for udgivelsen bestemt. Det bliver 

lørdag d 20. maj, 
med et stort arrangement på Kunstskolen Sønderbygaard ved Vinderup. Sæt allerede nu kryds i kalenderen og vent på meget mere information..

Godt nytår . 

Christina Kjelsmark




Ingen kommentarer:

Send en kommentar