tirsdag den 14. oktober 2014

Mit arbejde - midt i galleriet.

I dag var jeg på arbejde..
Det var de fleste jo, men mit arbejde bestod i at stå at male et maleri i et galleri foran rigtig mange gæster.
Det er trods alt  en lidt speciel udfordring.
Jeg troede at jeg skulle stå der alene med ryggen mod publikum og teatermale på et i forvejen næsten færdigt maleri, mens de listede forbi uden at afbryde.

 Men interessen er stor og spørgsmålene mange :" Er du fra Færøerne?" "Kan alle male?" "Hvorfor maler du skyerne røde?", "hvad gør du, når du ikke er inspireret?" 

Jeg svarede, smilede, fortalte, berettede, demonstrerede og fortalte igen, og pludselig var der gået mange timer.
 



Det er et spændende job at være maler, for jo man står alene, rigtig ofte og diskuterer med sig selv. Diskuterer farver, lyst og skygge, stilarter, historier, indhold.

Men i denne uge blev jeg støvet af og trukket frem i manegen.
I dag fik jeg lov at hilse på mine kunder face to face, og skulle pludselig fortælle om, sætte ord på og videregive min passion for maleriet til gæster fra hele landet.

Kig forbi Midtjyllands Kunstcenter i Bryrup, for de støver mig af igen på søndag, hvor jeg for sidste gang i år står foran publikum i et galleri. Dernæst går jeg i malehi sammen med nisserne.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar