søndag den 21. december 2014

Nisser i hverdag og fest

 
Vidste du at en nisse er ca. 15 cm høj, at de bliver i gennemsnit ca. 345 år gamle, er ca. 7 gange så stærke som mennesker og at de laver fodspor som ligner en fugleklo i skovbunden. Det vrimler med vigtig og unødig viden om nisser i bogen "Nisser i hverdag og fest", skrevet af Vagn Simonsen og ikke mindst illustreret af den formidable hollandske kunstner Rien Poortvliet.
Bogen udgives stadig og er nok den mest grundige, underholdende og smukke gennemgang af nissernes liv, jeg har set.

Jeg har ladet mig inspirere af  bogen "Nissernes hemmelige bog" og forsættelsen "Nisser i hverdag og fest" i adventskalenderen til vores Art Academy medlemmer, som følger os på vores webkunstskole www.ArtAcademy.dk

Lige netop i denne måned er det sjovt at tegne nisser, male dem og indsætte dem i nogle af de landskaber, som jeg har lavet i vinterens løb. Er du til nisser, så følge denne denne video fra kunstskolen, som jeg har lagt på Youtube, som en adventsgave. 
Nisserne kan bruges i billeder, på kort, som udklip og i disse tider, som til- og fra kort eller julehilsner. 
Nisserne kan indsættes på billeder, du allerede har lavet, eller de kan måske males på et lille kort, klippes ud og sættes ind på et billeder med dobbeltklæbende tape. -Så kan du jo fjerne dem igen lige efter jul. 


Nyd julen, og nyd at få tid til at være kreativ!
Glædelig jul

Christina Kjelsmark.




 

1 kommentar:

  1. Du skriver at bogen nisser i hverdag og fest udgives stadig. Hvem og hvor. Jeg er på "jagt" efter den. Så hvis du eller en anden læser har et eksemplar, de vil sælge, så kontakt mig endelig. Mvh Karen

    SvarSlet