torsdag den 23. oktober 2014

Longboards for mosefund



For et par uger siden lå der pludselig to longboards på min postkasse... 

Jeg anede faktisk ikke hvad et longboard var ... 
Men det kunne sønnen Carl da heldigvis forklare sin dinosaurmor med himmelvendte øjne og opgivende suk..

Den var sendt fra en ung fyr fra Mors. Fra Jens og firmaet www.jsplongboards.dk

Med ønsket om at jeg ville dekorere  den med akryl og spray!

Jens er en ung tømrer med drømmen om at skabe et unika board til alle skatere. Han designer og laver sine egne boards i sit værksted, og så kan kunden komme med ideer til eget design. 




Min viden om Streetart, Skaters og ja, longboards, er helt vildt begrænset, så atter måtte jeg hente hjælp hos sønnen..
Han havde en helt klar idé om hvordan et longboard skulle se ud. 

En tonet bund fra mørk blå mod lys, og så tilføjede han det kryptiske ord "Awesome" . Med hvid maling og tusch blev longbordet gjort klar til lakering.

Jeg skulle selvfølgelig også prøve, og med vanlig sikkerhed malede jeg lige et efterårs motiv ned på et longboard.. Og så var det problem løst... troede jeg...:(

- Så så man lige Carls udtryk, da jeg stolt præsenterede mit board.. Dinosaur blev udskiftet med Dement grauballemosefund.. Det var tydeligvis en ommer...

Boardet fik nu et lag sort maling, - og blå, belært af den unge mand. 
En gang Spray i et dynamisk mønster, og med pink skrift skrev jeg  "Free".. 
Æd den!


Og Carl måtte denne gang kvittere med "Top nice!"

Begge Boards bliver denne weekend udstillet på Kreative dage i Fredericia hos JSL Longboards.. Dernæst kan jeg godt forestille mig, at de bliver købt tilbage igen.. 
Så, ser man en dag en flyvende mor på longboard, 
så er det bare mig på  min nye hobby...!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar